ser24banner

به‌روزرسانی‌های زنده اوکراین: پوتین می‌گوید روسیه تا حدی نیروهایش را عقب می‌کشد

[ad_1]

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال class=
رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر وی. پوتین، گفت که قصد دارد به گفتگو با غرب ادامه دهد و روسیه بخشی از نیروهای خود را از مرز اوکراین خارج خواهد کرد. مقامات آمریکایی گفتند که هنوز در حال ارزیابی حرکت نیروها هستند.اعتباراعتبار …عکس استخر توسط سرگئی گونیف

مسکو – ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه گفت که روسیه تصمیم گرفته است «تا حدودی نیروها را عقب نشینی کند» و وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که برخی از نیروها از مناطق نظامی هم مرز با اوکراین به پادگان های خود بازگردانده می شوند، که نشانه این است که مسکو ممکن است در حال عقب نشینی باشد. دور از تهدید تهاجم

این اعلامیه قوی‌ترین سیگنال تاکنون بود مبنی بر اینکه روسیه ممکن است در تلاش برای کاهش تنش نظامی در نزدیکی مرز اوکراین باشد، اما روشن نبود که خطر جنگ از بین رفته باشد. تحلیلگران نظامی هشدار دادند که هنوز برای نتیجه گیری قطعی در مورد هر گونه خروج نیروها بدون اطلاعات بیشتر زود است.

تنها یک روز قبل، مقامات آمریکایی، با بستن سفارت ایالات متحده در کیف، هشدار دادند که تهاجم قریب الوقوع به نظر می رسد.

انتظار می رود رئیس جمهور بایدن بعدازظهر سه شنبه از اتاق شرقی کاخ سفید درباره وضعیت اوکراین صحبت کند. دستیاران در بیانیه ای گفتند که آقای. بایدن تعهد ایالات متحده را به آنچه آنها «دیپلماسی سطح بالا» می نامند، تکرار خواهد کرد. رئیس جمهور معتقد است که “دیپلماسی و تنش زدایی بهترین راه پیش رو است، اما برای هر سناریویی آماده است.”

در اوایل روز، آقای اولاف شولتز صدراعظم آلمان در کرملین سخنرانی می کرد. پوتین گفت که روسیه بر خواسته های اصلی خود برای عقب نشینی از حضور ناتو در شرق اروپا و تضمین این که اوکراین هرگز به این ائتلاف نخواهد پیوست، فشار خواهد آورد.

ما همچنین آماده ادامه مسیر مذاکرات هستیم، اما همه این سؤالات همانطور که قبلاً گفته شد باید به طور جامع بررسی شود. پوتین گفت.

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال class=
وزارت دفاع گفت که برخی از نیروها به پایگاه های خود بازگردانده شدند، اما تمرینات نظامی در مقیاس بزرگ ادامه خواهد یافت. مقامات آمریکایی گفتند که هنوز در حال ارزیابی اعلام نیروهای روسیه هستند.اعتباراعتبار …سرگئی پیوواروف / رویترز

نمی توان مشخص کرد که چه تعداد سرباز عقب نشینی می کنند، و ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع، گفت که برخی از نظامیان رزمایش هایی که ترس از حمله به اوکراین – از جمله در بلاروس و در دریای سیاه – را افزایش داده است، ادامه خواهد یافت.

مقامات آمریکایی گفتند که هنوز در حال ارزیابی اعلامیه سربازان هستند و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت که اعضای ائتلاف “هیچ نشانه ای از کاهش تنش ندیده اند.” روسیه قبلاً نیروهای خود را جابجا کرده است در حالی که تسلیحات سنگین را در جای خود باقی گذاشته است. استولتنبرگ خاطرنشان کرد.

با این حال، آقای اظهارات پوتین به نشانه هایی اضافه کرد که نشان می دهد مسکو مایل است به جای اقدام نظامی فوری، اهداف خود را از طریق مذاکره دنبال کند. وقتی از او پرسیدند که روسیه چگونه عمل خواهد کرد، آقای. پوتین با لبخندی خفیف پاسخ داد: طبق برنامه.

اما او گفت که نتیجه فقط به ما بستگی ندارد.

ما قصد داریم و تلاش خواهیم کرد تا با شرکای خود در مورد مسائلی که داریم به توافق برسیم تا با در پیش گرفتن یک مسیر دیپلماتیک آنها را حل کنیم. پوتین گفت.

زمانی که قانونگذاران در مجلس سفلی پارلمان مورد حمایت کرملین از آقای دکتر خواستند، مسکو اهرم فشاری را به هر گفتگو اضافه کرد. پوتین روز سه شنبه دولت های جدا شده در شرق اوکراین را مستقل به رسمیت شناخت. این نگرانی را ایجاد کرد که روسیه بتواند از چنین شناختی برای انتقال بیشتر ارتش خود به این مناطق استفاده کند.

آقای. پوتین در این کنفرانس خبری گفت که فورا استقلال آنها را به رسمیت نمی شناسد.

یک روز پیش از آن، سرگئی کی شویگو، وزیر دفاع روسیه از ساخت و ساز عظیم نیروهای نظامی روسیه در اطراف اوکراین به عنوان بخشی از “مانورهای بزرگ مقیاس” صحبت کرد. او به آقای پوتین در یک جلسه مدیریت صحنه از تلویزیون دولتی پخش کرد که برخی از آن رزمایش ها اکنون پایان یافته است.

سپس در روز سه‌شنبه، بیانیه‌ای ارتش اعلام کرد که برخی از نیروها از مناطق نظامی جنوب و غرب “وظایف خود را تکمیل کرده‌اند” و به سمت پایگاه‌های خود باز می‌گردند. تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از بارگیری تانک ها در واگن های راه آهن پخش کرد و آن را به عنوان تصاویری از بازگشت سربازان به پادگان های خود توصیف کرد.

نیروهایی که به عنوان عقب نشینی توصیف شده اند، از نزدیک ترین مناطق نظامی به اوکراین هستند، به این معنی که حتی اگر به پایگاه های خود بازگردانده شوند، نسبتا نزدیک به کشور خواهند ماند. این بیانیه نشان می دهد که نیروهایی که از دورتر – سیبری و خاور دور روسیه – به منطقه رسیده اند فعلا در نزدیکی اوکراین مستقر خواهند بود.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، گفت که دلایلی وجود دارد که نسبت به اظهارات مسکو تردید داشته باشیم. او در جریان یک نشست ویدئویی از کیف به خبرنگاران گفت: «زمانی که عقب نشینی را ببینیم، به کاهش تنش اعتقاد خواهیم داشت.

اما روسیه همچنان از لفاظی های رسمی بدبینانه خود در هفته های اخیر دور شد.

سرگئی وی لاوروف وزیر امور خارجه گفت که در مذاکرات جاری، غرب “به ابتکاراتی که برای مدت طولانی رد کرده بود، پاسخ مثبت داده است.”

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم که به لطف تلاش‌ها در همه این زمینه‌ها، می‌توان به یک بسته جامع و مطلوب به نتیجه رسید. لاوروف گفت.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما