عضو سابق شورای شهر تهران به بررسی و ارزیابی وضعیت شهر مدیریت شهری و حاشیه آن می پردازد.
به گزارش تهران آنلاین ، سردار مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس سازمان نیروی انتظامی تهران
هنوز درباره شورای ششم قضاوت می شود اما بین وعده هایی که داده اند و انتظاراتی که ایجاد کرده اند و انتظاراتی که دارند فاصله زیادی وجود دارد. دوستان شورای ششم، نیروهای ارزشی لازم است.
– زاکانی پتانسیل ایجاد انگیزه، انگیزه و … را دارد، مدیر توانمند است و درک خوبی از مسائل تهران دارد و مسائل اجتماعی تهران و پایتخت انقلاب و کشور را درک می کند، اما آقای زاکانی نیاز دارد. مشورت کردن آنها به تصمیم گیری جامع، بالغ و قابل اجرا کمک خواهند کرد. فرصت هایی که در اختیار شماست را نباید از دست داد. فرصت خوبی در مدیریت شهری وجود دارد و این ارتباط بسیار خوبی بین شورا و شهرداری، مدیریت شهری و شورا است. قوه قضائیه و دولت نیز ارتباط خوبی با هم دارند و فرصت هایی را ایجاد کردند تا از چالش ها و مشکلاتی که در گذشته به دلیل اختلاف شوراها و شورای شهر و … به وجود آمده است، به خوبی استفاده کنند.
– بزرگترین اشتباه اصلاح طلبان که بارها به آنها پیام داده اند این است که خودشان را درگیر مسائل سیاسی و گذشته کرده اند. آنها می توانند با آرامش وارد شوند اما با صدای بلند در گذشته باید مدارک را به مشتری گزارش دهند. گرفتار شدن در چالش های سیاسی نقطه ضعفی بود. آنها از شفافیت، مقابله با فقر و کمبود تراکم صحبت می کنند، اما اینطور نیست. شعارها جذاب بود. اقدامات شورای پنجم شهر تهران نقطه دفاعی و فرصت های از دست رفته ندارد.
محسن هاشمی در زمان این جلسه رئیس شورای شهر تهران بود. شوراها باید صریح و شفاف موضع بگیرند و پرونده را مطرح کنند اما با طنز و معرفی نمی توانند اقدام کنند. در سطح شهرنشینی نیز این اتفاق می افتد. نجفی برای تبدیل شدن به شهر ساخته نشده است. چنین فردی با اخلاق، با شخصیت، باسواد و خوش اخلاق بود. آقای نجفی در اکثر مطالعات، برنامه ریزی، تفکر و اندیشه خود توانست نیروی موفقی باشد، اما در اجرا نیازی به سنی بودن و جایگاه جسمانی نداشت. کاری پذیرفته شده که به موقعیت اجتماعی ضربه می زند
کسری متناسب با حجم کار است، بودجه جاری هزار 3000 میلیاردی به هزار 20000 میلیارد می رسد که مشابه کسری ایجاد شده است. پروژه ها و فعالیت ها گسترش می یابد و افراد بیشتری وارد می شوند. باید بگوییم که زمینه های تخلف از اینها بیشتر است. اگر حجم فعالیت های شورای چهارم مالی با حجم شورای سوم مقایسه شود، کاستی ها به همین ترتیب اندک خواهد بود. نکته دیگر اینکه برخی تخلفات را سیاسی کرده اند. شهردار تهران برای تکمیل کار 20 هزار میلیاردی با این سازمان تفاهم نامه امضا می کند. به مسائل دیگر تبدیل می شود و محاسبات سیاسی را به برنامه هایی تبدیل می کند که حاشیه دارد. ارزشیابی خلاف اصول دیگر است، ایشان در دوره آقای کرباسچی به گونه ای برخورد کردند که در جامعه حیاه ایجاد شد و من تصور می کنم در شهر فساد وجود دارد اما بازرسی ها ناچیز است. جامعه ما متأسفانه بسترهای بزرگ و مسائل بزرگی دارد که یک مسئله کوچک اجتماعی است. من هرگز نفی شهروندی را زیر پا نگذاشته ام، اما تعالی و سیاست زدگی این مشکلات را حل نمی کند. انکار تخلف نبود. در واگذاری اموال سر و صدا به گوش رسید که در نهایت منجر به ورود قوه قضائیه و انتخاب مجدد سیاسیون شد. به جامعه آسیب می زند و آثار بدی دارد.
رویه ها برای من درست نیست. آقای حناچی اظهار نظر کردند که همان موقع من جواب دادم. همون روز همین پیام رو فرستادم. من اینجا نشسته ام قوه قضائیه در برخورد با آقا و آقازاده نشان داده که اهل ممشات نیستند. همزمان با آقای حناچی صحبت کردم. من در گذشته کاری ندارم اما گفتم آبی که جمع آوری شده جمع نمی شود.
مساجد در دوره های سوم و چهارم برای استان های مختلف با همکاری شهرستانی و در قالب امنیتی ساخته شد تا پایگاه تجمع شهروندان تهرانی در راستای انسجام و همبستگی ایجاد شود. برخی از این مکان ها ایجاد شده است و یکی از آنها مجموعه ای از ائمه اطهار و تنها مجموعه ای است که تعهد فضای تجاری ندارد. حراست هم همینطور است و شهرداری یک ریال بودجه اختصاص نمی دهد و با کمک مردم اداره می شود. ضمناً اعلام می کنم هر وقت بخواهید تحویل حسینیه می شوید. گفته می شود که غیرنظامیان بازداشت شده اند. زمین حسینیه است و سند و مالکیت برای شهر است و شهر از حریم آن استفاده می کند. هیچ انصافی در حل یک مسئله سیاسی وجود ندارد، چه رسد به رقیب شما.
– مورد تایید هیات نظارت مجریه، استان و شورای شهر بودم، اما برای اولین بار هیات نظارت که صلاحیت رد صلاحیت مراجع ذی صلاح را داشت، در قانون نوآوری ایجاد کرد.
– من منکر صلاحیت نیستم و خود را کاندیدای این مورد خاص نمی دانم. من در توئیتی اعلام کردم که به رئیس مجلس می روم و می گویم چنین مشکلی در قانون وجود دارد. قصد و نیت این توئیت به چالش کشیدن نظارت کمیسیون عالی است که طبق قانون خواستار ایجاد یک نهاد نظارتی برای به چالش کشیدن جایگاه مدافعانی که در جایگاه دفاعی خود نشسته اند، است.
– من ده سال است که در شورا و شهرستان هستم و اولین و مهمترین مولفه نفرت هستم. اگر کسی در ده سال گذشته گواهی داده است که طلا خورده، استفاده کرده، استفاده کرده، استخدام شده و … ممنون می شوم ارائه کنم. صراحتا میگم زنگ بزن ببین. دو تا از سه دامادم بیکار هستند. دختر با دکترای پژوهش هنر بی فایده است و ما در شهر از آنها استفاده نمی کنیم. داماد یکی دیگر از شرکت های تبلیغاتی است. اگر برای دامادم بیلبورد داشتم که یک شرکت تبلیغاتی است، هر چه می خواهید می گویم. مواظبم به اموال عمومی تعرض نکنم. گزینه ای که داشتم استفاده نشد. من به صراحت می گویم که اگر یکی از آنها از این غلام ردیابی شود. در دعواها و دعواهای سیاسی و تسویه حساب کار درستی نیست که مردم را بفهمند و حرفشان را بزنند. ارائه گواهی. اما نگویید دوستم را می فرستم بانک. اگر تاثیری دارم بگو تبلیغات بانکی برای دامادم؟ من چیکار کردم اگر کار می کنم باید گواهینامه ای وجود داشته باشد که بتوانم از آن استفاده کنم. بخش هایی از حسادت و عشق و نفرت محافل سیاسی که به طور طبیعی گرد هم می آیند. دادگاه باید قضاوت و رسیدگی کند. مدرک و مدرک ارائه کنید.
شهروندان تهرانی می دانند که نام پلیس مهربان را بر بنده گذاشته اند. عدم مقابله با اعتراضات و تجمعات سیاسی و طبقاتی در دوره های مختلف بسته شد. ما هر روز بحران داریم. حضور و ارتباط با مردم در طول دوره. به قول دوست و دشمن دوران طلایی پلیس تهران تعطیل شد و سابقه من مشخص است. اگر عکسی از من دارید به شما تقدیم می کنم. چند نفر مسائل حاشیه ای دارند؟ بی بی سی و بین المللی مشکل این است که واضح است. فکر می کنم مشکل از من و مثال من نیست بلکه مشکل از سیستم است. بعضی ها می گویند من مانده ام. من اینجا ایستاده ام و جایی نمی روم. هدف از این سفر چیست؟ نظر عمومی این است که ممکن است در جو التهاب ایجاد شود اما بعد از آرام شدن جو می خواهند قضاوت کنند.
در دوران تصدی وی، پلیس آنقدر به مردم نزدیک شد که شاید برای اولین بار در تاریخ، رئیس پلیس پایتخت برخلاف نظر عمومی مردم انتخاب شد و در انتخابات یک میلیون و ششصد هزار رای به دست آورد. . چگونه کسی می تواند ادعا کند که مدافعان حقوق بشر که اطلاعات بسیار کمی دارند و اظهاراتی می کنند و دیگران را متهم می کنند بلافاصله پس از انتخابات در انتخابات مجلس شرکت می کنند و این اقدام را متوقف می کنند؟ در واقع تاکید می کنم که مشکل از این حزب نیست، مشکل از ارتش است، از انقلاب، از نظام است و با این روش ها، مردم ناامید هستند.
من هم مثل هزاران نفر دیگر طبق کاری که انجام دادم (با تاکید بر مصاحبه کننده کانادا) رفتم و سفرهای دیگری انجام دادم و برگشتم. متأسفانه این دقیقاً همان شیوه اداره کشور است که او در روسیه و خاورمیانه از آن استفاده کرده است. ما در کشورمان قانون و نظم داریم و هر چیزی جای خودش را دارد.
– دخترم دکترای هنر از دانشگاه الزهرا دارد. آیا نمی توانم با او ارتباط برقرار کنم و او را به عضویت هیات علمی درآورم یا در شهرستان استخدام کنم؟ زن هم در خانه بی فایده است. اگر از فرصت برای انتخاب فرزندانم استفاده کنم، در حق دیگران ظلم خواهم کرد.
– من هرگز به شورا نمی روم. گاهی لازم است این کار را انجام دهم، اما باید بتوانم آن را انجام دهم، اما نمی توانم این طرف و آن طرف بروم. من در زندگی ام این کار را نکرده ام و نخواهم کرد.
– به مردم، شهروندان و جوانان توصیه می کنم قبل از انتشار و انتشار کلیپ هایی که در گوش است، به سلامت و صراحت و عواقب آن توجه کنند. دشمن یک کلمه چهل میلیونی برای ناامید کردن مردم و ایجاد اختلاف بین مردم به زبان می آورد. ما باید باهوش باشیم. ما با فساد و فساد مخالفیم. ما مسئولیت پاسخ دهنده را درک می کنیم و معتقدیم که شفافیت لازم است. قانون تعارض منافع برای جوانان الزامی است. قانون شفافیت نیازمند مسائل اداری و مالی برای جوانان است. اینها هستند که می توانند جامعه را آرام کنند. فهرست دارایی ها باید در چمدان باشد، بنابراین خط سیر این بخش توجه به آسیب های قانون تعارض منافع و شفافیت است.
در نهایت حیف و تاسف است که نیروهای مذهبی، انقلابیون، مساجد، هیئت ها، حزب اللهی ها باید قبل از انتشار این موضوع را بدهند و قضاوت کنند. میپرسند. سوابق فرد را بررسی می کنیم و سپس وارد فضایی می شویم که از طرف دشمن درخواست می شود شماره را قبلا به بنده داده ایم.