ser24banner

(ویدئو) لهستان; بهشت کبوتر

[ad_1]

لهستان دارای بزرگترین جامعه پرورش دهندگان کبوتر خانگی در اروپا است، اما در پرورش پرندگان با ارزش بالاتر از سایر کشورها عقب است.

میخائیل ترویچاک با باز کردن یکی از قفس‌های کبوتر خود، با افتخار پرواز بیش از 70 کبوتر را که بر فراز مزارع پوشیده از برف در شرق لهستان شناور هستند تماشا می‌کند.

این کبوترباز 42 ساله که علاقه به پرورش پرندگان را از پدر و پدربزرگش به ارث برده است، گفت: پرندگان من ورزشکار هستند.

ترویچاک گفت که چند سال پیش، پس از بازنشستگی از ارتش، او و یکی از دوستانش کبوترهای بلژیکی با شجره نامه های معتبر خریدند و هزاران یورو از جمله 11000 یورو (12400 دلار) فقط برای نسلی از پرندگان به نام پورشه 911 سرمایه گذاری کردند.

کبوترخانه بخشی از چشم انداز لهستان است، به ویژه در منطقه معدن سیلزی، جایی که پرورش کبوتر ریشه های تاریخی دارد.

پس از بازگرداندن استقلال لهستان در سال 1918، استفاده، پرورش و رقابت کبوترها به دلیل اهمیت استراتژیک توانایی پرندگان برای انتقال ارتباطات از وزارت جنگ در اولویت قرار گرفت.

نازی ها بلافاصله پس از اشغال لهستان در سال 1939، پرورش کبوتر را ممنوع کردند و علاقه مندان پس از جنگ مجبور شدند از صفر شروع کنند.

کریستوف کاوالیر، رئیس انجمن پرورش دهندگان کبوتر لهستانی گفت: با بیش از 40000 عضو، ما بزرگترین سازمان در نوع خود در اروپا هستیم که بیش از 100 سال پیش تأسیس شده است. فرانسه و بلژیک – جایی که کبوترها ریشه های عمیقی دارند – بر اساس انجمن هایشان به ترتیب حدود 11000 و 13000 پرورش دهنده دارند.

کاوالیر گفت: ما بیشترین جوایز را از مسابقات بین المللی داریم.

در مسابقاتی مانند ورزشکاران المپیکی جهان، کبوترها در یک مکان جمع نمی شوند. در عوض، هر کشور مسابقات محلی خود را برگزار می کند که در آن کبوترها به حلقه های الکترونیکی مجهز شده اند تا زمان پرواز خود را ثبت کنند. نتایج در کشورهای مختلف با استفاده از ضرایبی محاسبه می شود که به طور خاص تعداد کبوترهای درگیر را در نظر می گیرد.

زبیگنیو اولکسیاک، پرورش دهنده کهنه کار، می گوید بهترین کبوترها را می توان تا 6000 زلوتی (1300 یورو) در بازار لهستان فروخت. اما در اروپای غربی قیمت ها از حدود 200 یورو شروع می شود، اما ممکن است به اوج خود برسد، مانند کبوتر بلژیکی آرماندو که در حراجی در سال 2019 به قیمت 1.25 میلیون یورو فروخته شد.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما