بازی Steam «Remote Play Together» که در نوامبر 2019 پس از یک ماه آزمایش بتا اضافه شد، این قابلیت را به بازیهای چندنفره محلی میدهد تا توسط افراد در مکانهای متفاوت اجرا شود، اگرچه نیازی به حل مشکلات تأخیر معمول این نوع بازیها نیست. این همچنین برای تعیین تاریخ انتشار که در «بازبینی ساخت» Valve عمل میکند، یک سرویس رایگان است که توسط Valve حدود یک هفته قبل از این تاریخ انتشار انجام میشود تا مطمئن شود بازی میتواند نصب و اجرا شود، و سایر بررسیها برای اطمینان از اینکه بازی قابل نصب است. راه اندازی در غیر این صورت بدون مشکل است. این برنامه در کنار نسخههای رایگان پورتال ۲ و یک برنامه مستقل به نام «Puzzle Maker» منتشر شد که به معلمان و دانشآموزان امکان ایجاد و دستکاری سطوح را میداد. پچ مه 2012 برای پورتال 2، که توسط یک ابزار نقشهسازی جدید از طریق کارگاه Steam فعال شد، توانایی اشتراکگذاری سطوح ایجاد شده توسط کاربر را معرفی کرد. در آگوست 2012، Valve ویژگیهای جدیدی از جمله صفحات هاب اختصاصی برای بازیها را اضافه کرد که بهترین محتوای ایجاد شده توسط کاربر، پستهای انجمن برتر و اسکرینشاتها را به منطقه انجمن نشان میدهد. Valve از مارس 2013 این امکان را برای توسعه دهندگان اضافه کرد که بتوانند بازی ها را تحت یک مدل دسترسی اولیه با بخش ویژه ای از فروشگاه Steam بفروشند. این برنامه به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا محصولات کاربردی، اما کامل نشده مانند نسخه های بتا را به این سرویس عرضه کنند. به کاربران امکان خرید بازی ها را می دهد و به ارائه تست و بازخورد نسبت به تولید نهایی کمک می کند.
Valve در ژانویه 2015 شروع به اجازه توسعه دهندگان برای استفاده از این ویژگی های پیشرفته کرد. هم توسعهدهنده و هم تولیدکننده محتوا سود حاصل از فروش این موارد را به خرید سرور مجازی اشتراک میگذارند. این ویژگی در آوریل 2015 با حالت های مختلف برای Skyrim شروع به کار کرد. از ژانویه 2015، کلاینت Steam به بازیکنان اجازه می داد در حین بازی روی پلتفرم، به صورت زنده برای دوستان استیم یا عموم مردم پخش کنند. تا ژانویه 2015، Valve خود برخی از محتوای Workshop توسعه یافته توسط کاربر را به عنوان ویژگی های پولی در بازی های توسعه یافته توسط Valve، از جمله Team Fortress 2 و Dota 2 ارائه کرده بود. با بیش از 57 میلیون دلار پرداخت به سازندگان محتوا با استفاده از کارگاه. در ژانویه 2010، Valve گزارش داد که 10 میلیون از 25 میلیون حساب Steam فعال در Steam Community ثبت نام کرده اند.
در سال 2010، سرویس گیرنده Steam به یک ارائه دهنده OpenID تبدیل شد و به وب سایت های شخص ثالث اجازه داد تا از هویت کاربر Steam استفاده کنند بدون اینکه کاربر مجبور شود اعتبار Steam خود را افشا کند. 4. Identity Federation: سیستمی که برای احراز هویت کاربر بدون اطلاع از رمز عبور، بر هویت فدرال تکیه دارد. در یک شبکه متمرکز، مدیران سیستم تنها نیروهایی هستند که دسترسی به فایل های به اشتراک گذاشته شده را کنترل می کنند. این طراحیهای مجدد با هدف کمک به کاربران برای سازماندهی بازیهایشان، کمک به نمایش بازیهای مشترکی که دوستان کاربر انجام میدهند، بازیهایی که به صورت زنده پخش میشوند و محتوای جدیدی که ممکن است در دسترس باشد، همراه با گزینههای سفارشیسازی بیشتر برای مرتبسازی بازیها، کمک میکند. از طریق ویژگی Steam Chat، کاربران می توانند از چت متنی و VoIP همتا به همتا با سایر کاربران استفاده کنند، شناسایی کنند که دوستان و سایر اعضای گروه در حال انجام کدام بازی هستند و به بازی های چند نفره مبتنی بر Steamworks که از این ویژگی پشتیبانی می کنند، بپیوندند و آنها را دعوت کنند. در آوریل 2018، Valve تنظیمات حریم خصوصی جدیدی را برای کاربران Steam اضافه کرد، که میتوانند تعیین کنند که آیا وضعیت فعالیت فعلی آنها خصوصی است، فقط برای دوستان قابل مشاهده است یا عمومی. علاوه بر این که می توانند لیست های بازی، موجودی و سایر عناصر نمایه خود را به روشی مشابه مخفی کنند.
در حالی که این تغییرات تنظیمات حریم خصوصی Steam را با رویکردهای استفاده شده توسط سرویسهای کنسول بازی مطابقت داد، اما بر سرویسهای شخص ثالث مانند Steam Spy نیز تأثیر گذاشت که برای تخمین تعداد فروش Steam به دادههای عمومی متکی بود. Aussie Console Showdown 08: PS3 در مقابل نظارت و مدیریت 24/7 ضروری است. API همچنین دستگاه های ضد تقلب و مدیریت کپی دیجیتال را ارائه می دهد. تا ژوئن 2019، Valve نام این ویژگی را به Remote Play تغییر داد و به کاربران این امکان را میدهد تا بازیها را در دستگاههایی که ممکن است خارج از شبکه خانگی آنها باشند، پخش کنند. بازیکنان میتوانند بازیهای غیر Steam را به کتابخانههای خود اضافه کنند و به بازی اجازه دهند به راحتی از مشتری Steam قابل دسترسی باشد و در صورت امکان از ویژگیهای Steam Overlay پشتیبانی کنند. برای اکثر بازیهایی که از Steam راهاندازی میشوند، کلاینت یک پوشش درون بازی ارائه میکند که با زدن کلید قابل دسترسی است.
در می 2014 پخش جریانی در خانه معرفی شد. این امکان را به کاربران می دهد تا بازی های نصب شده روی یک رایانه را به رایانه دیگر بدون در نظر گرفتن پلتفرم، در همان شبکه خانگی با تأخیر کم پخش کنند. همچنین ضروری است که هر پارتیشن کاملاً از همسایگان خود جدا بماند زیرا هر گونه خرابی یا نقض امنیتی یک پارتیشن نمی تواند پارتیشن های دیگر را تحت تأثیر قرار دهد. در آگوست 2019، یک محقق امنیتی یک آسیبپذیری روز صفر را در سرویس گیرنده ویندوز Steam افشا کرد که به هر کاربری اجازه میداد تنها با استفاده از چند دستور ساده کد دلخواه را با امتیازات LocalSystem اجرا کند. اما تنها چند سالی است که مجازی سازی برای سرورها امکان پذیر شده است. مجازیسازی ابزارهای قدرتمندی را به ارمغان میآورد که میتواند تمام ماشینهای مجازی در حال اجرا در محیط را از طریق یک صفحه شیشهای کشف، سازماندهی، ردیابی و مدیریت کند تا نماهای جامعی از چشمانداز VM و همچنین هرگونه هشدار یا مشکلی را که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد به مدیران فناوری اطلاعات ارائه دهد. VMهای داخلی را به Azure یا Azure VMها را به یک منطقه ثانویه کپی می کند. آخرین مورد اضافه شده به مجموعه ابزار محصول، ویژگی حفاظت از داده مبتنی بر سیاست است که با NAKIVO Backup & Replication 8.1 معرفی شد. این ویژگی به شما امکان می دهد سیاست هایی را برای محافظت از ماشین های مجازی خاص تنظیم کنید که با قوانین خط مشی مطابقت دارند.
ویژگی «مدیر محدود» RDP 8.1 اجازه هش را می دهد. در دسامبر 2012، قابلیتی اضافه شد که در آن کاربران میتوانند توضیحات و راهنماهای استراتژی بازی را آپلود کنند. در سپتامبر 2014، Steam Music به سرویس گیرنده Steam اضافه شد و به کاربران این امکان را می داد که از طریق موسیقی ذخیره شده در رایانه خود پخش کنند یا از رایانه محلی به طور مستقیم در Steam پخش کنند. از طریق فروشگاه iTunes، کاربران میتوانند موسیقی، ویدیوهای موسیقی، برنامههای تلویزیونی، کتابهای صوتی، پادکستها، فیلمها و فیلمهای اجارهای در برخی کشورها و آهنگهای زنگ موجود در iPhone و iPod Touch (نسل چهارم به بعد) را خریداری و دانلود کنند. توییتهای فردی میتوانند توسط سایر کاربران به فید خودشان ارسال شوند، فرآیندی که به عنوان «ریتوییت» شناخته میشود. با Cloudways، میتوانید یک سایت را در بالای یکی از چندین راهحل زیرساخت بهعنوان یک سرویس، از جمله خدمات وب آمازون، DigitalOcean، Google Cloud Platform، Linode، Stackpath و Vultr ایجاد کنید. طراحی وب منبع باز سایتی برای دانلود قالب های طراحی وب رایگان و به اشتراک گذاری قالب های خود با دیگران است. میزبانی سایت بر روی هاست سرور اختصاصی برای انتقال راحت سوابق، رسیدگی به مناطق مختلف و اجرای بی دردسر وظایف مختلف حیاتی دیگر.