نحوه تشخیص رابطه سمی و سالم

[ad_1]

اگر از بیرون به رابطه انسان با دیگری نگاه کنیم، فوراً متوجه می شویم که این رابطه سمی است، یعنی به شخص و جان دیگران آسیب می رساند یا سالم است و باعث رشد هر دو می شود; اما در زندگی خودمان، ممکن است نتوانیم دیدگاه شخص ثالثی برای درک مشکلات داشته باشیم.

به گزارش دی هلثی، این مقاله در مورد نقاط قوت و ضعف یک رابطه (روابط بین شما و شخص دیگری مانند رابطه ای که با یک دوست، خواهر، همکار یا همسر دارید) است. همین نقاط ضعف و قوت است که یک رابطه را سالم و دیگری را سمی با ارزش های متفاوت تعریف می کند. در زیر شما را با معیارهای تشخیص سمیت یا سلامت رابطه همراهی می کنیم. اطرافیان ما که از نظر فکری و عاطفی با آنها تعامل داریم نقش زیادی در رضایت خود و زندگی ما دارند. اطرافیان ما می توانند مسیر زندگی ما را تغییر دهند و روابط سمی یا سالمی در زندگی ما داشته باشند.

چه چیزی یک رابطه را قوی می کند؟

احساس عشق، وفاداری، احترام و نوع دوستی از نقاط قوت و قوت یک رابطه است. وجود این صفات را می توان از اصول و دلایل ایجاد رابطه بین دو نفر دانست; اما برای ادامه رابطه و تعمیق آن به موارد دیگری نیاز است که بسته به فرهنگ، نوع سلیقه و شخصیت افراد متفاوت است. این یک رابطه قوی است که شما را به فردی مفید و موفق در زندگی تبدیل می کند. این بدان معنا نیست که باید با افرادی که فقط به رشد شما کمک می کنند در تماس باشید. شما همچنین باید بتوانید به آنها کمک کنید. مثبت اندیشی و پایبندی به اصول اخلاقی مشترک یکی از معیارهای سلامت رابطه است.

علائم یک رابطه سمی چیست؟

1 آرامش از هر چیز دیگری در زندگی همه مهمتر است. اگر کسی به شما کمک کند تا دانش خود را ارتقا دهید، اما به آرامش و خط قرمز شما احترام نگذارد، رابطه شما مسموم خواهد شد. در واقع، تهدید سلامت روانی خود با شخص دیگری بر تمام جنبه های زندگی شما تأثیر منفی می گذارد.

2. نگاه منفعت طلبانه به رابطه می تواند حس تمدن و خوبی را در رابطه از بین ببرد. در یک رابطه سمی، یک نفر باید همیشه طرف مقابل را راضی نگه دارد. اگر کسی فقط به دنبال منفعت در رابطه خود باشد، هرگز در شرایط سخت کنار شما نخواهد بود. ممکن است سخنان آنها برعکس این رفتار را بیان کند، اما در واقع عملکرد آنها با آنچه می گویند، وضعیت متفاوتی دارد.

3. عدم احترام به فرد، رعایت نکردن ارزش های فکری و اخلاقی، بی احترامی به کار و خانواده (هم خانواده شما و هم خانواده خودش) یکی دیگر از مواردی است که رابطه را از حالت عادی خارج می کند.

4. شفقت احساس دیگری است که یکی را گیرنده محبت و دیگری را ابراز کننده آن می کند. اگر در یک رابطه نسبت به طرف مقابل احساس دلسوزی می کنید، دیگر نمی توانید انتظار داشته باشید که او با شما مهربان باشد. اگر دیگری به طور غیرمستقیم از شما دلسوزی و ترحم می خواهد، به این معنی است که هرگز پیشقدم نمی شود که ارزش و عشق خود را نسبت به شما ابراز کند و این رابطه را از حالت متعادل خود یعنی دوطرفه بودن خارج می کند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

پاربرگ سایت

تماس با ما