دیزل ژنراتور Diesel Generator صنایع کوپله رعد

انرژی مکانیکی تولید شده با ورود به بخش دینام به انرژی الکتریکی تبدیل می‌گردد. دینام از دیگر اجزای دیزل ژنراتور است و وظیفه آن تولید جریان الکتریکی است. پس از رسیدن انرژی مکانیکی به دینام، این انرژی به‌وسیله نیروی الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. این عمل به کمک سیم‌پیچ آهنربایی که در دینام قرار دارد صورت می‌گیرد.

دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور خانگی که به اصطلاح دیزل ژنراتور کوچک نیز نامیده می شود و همچنین قدرت توان آنها حداکثر تا 32 کیلووات بوده، گفته می شود.

ژنراتور برق خانگی در توان های 5 کاوا الی 250 کاوا برای تولید برق از یک واحد ساختمانی گرفته تا یک مجتمع چند صد واحدی را می توانند پوشش دهند. در استفاده از دستگاه‌های ژنراتور برق معمولا از اتاقک مخصوصی برای قرارگیری دستگاه در آن استفاده می‌شود، تا مجموع سیستم را از خطر عوامل جوی محفوظ نگاه دارد و مانع از ارتعاش صدای کارکردن موتور به محیط بیرونی شود. در صورتی که انجام عملیات کوپلینگ چه به صورت فابریک و چه بصورت سفارشی به درستی انجام نگیرد، منجر به عملکرد نادرست دستگاه ژنراتور خواهد شد. بنابراین، توجه به وجود فناوری و مجوز کوپله توسط شرکت ارائه کننده این خدمات، در بکارگیری درست و عمر کارکردی مفید ژنراتور بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

موتور دیزل با مایع خنک کننده مقاوم‌تر از سایر موتور دیزل‌ها در بازار است. موتور ژنراتوری که با سوخت دیزل (گازوئیل) کار می‌کند، از تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند. وجود برق اولین امر حیاتی برای زنده نگهداشتن تمامی این تکنولوژی‌هاست. هم اینک تمامی مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین مولد برق اضطراری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده‌اند.

قیمت دیزل کامینز با ژنراتور استمفورد

سایر قسمت‌های سیستم سوخت شامل لوله‌کشی برای رساندن سوخت به موتور، پمپ، فیلتر و لوله یا شیر تهویه مخزن سوخت است که از فشار بیش از حد یا خلاء داخل مخزن جلوگیری می‌کند. همچنین یک اتصال سرریز وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که در صورت پر شدن مخزن، سوخت روی سطح موتور یا آلترناتور پاشیده نمی‌شود. میزان مصرف سوخت توسط دیزل ژنراتورها همیشه حائز اهمیت است و مشتریان به دنبال محصولاتی هستند که با کم ترین مصرف انرژی بیشترین بازدهی را داشته باشند. مصرف سوختی که برای هر دستگاه دیزل ژنراتور معین می گردد بر اساس مقدار ماده سوختی است که در مدت یک ساعت مصرف نموده.

یکی از دلایل انتخاب بیشتر ژنراتورهای دیزل تعداد بیشتر تامین‌کننده‌های قطعات آن، عدم نیاز به دانش و تجربه زیاد و همچنین حمل و نقل و راه اندازی ساده‌تر آن است. کشتی‌ها و بسیاری از وسایل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از ژنراتورهای دیزلی نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. کنترلرها از قسمتهای مختلفی تشکیل می شوند که هر قسمت به گونه ای طراحی شده است تا انطباق مناسبی را با تجهیز تحت کنترل داشته باشد و بتواند به نحو مطلوبی با کاربر و تجهیزات جانبی ارتباط برقرار نماید. در ادامه قسمتهای مختلف کنترلرهای دیزل ژنراتور و مفاهیم مشترک بین آنها ذکر شده است.

کیفیت بالای موجود در دیزل ژنراتور های بادوین باعث شده است بسیاری از مشتریان نسبت به واردات آن اقدام نمایند.

دلیل این نام به خاطر آن است که در هنگامی که برق شهری ندارید و یا در دسترس نیست برای شما عمل تولید برق را انجام می‌دهد. اما اگر از دیدگاه فنی، دیزل زنراتور وسیله ای است که از دو قسمت اصلی یعنی موتور دیزلی و آلترناتور (ژنراتور) تشکیل شده است و بوسیله آن می‌توان با سوخت دیزل یا همان گازوئیل در مقیاس‌های متفاوت برق تولید کرد.

با این وجود تلاش کرده ایم تا لیست قیمت‌ تقریبی انواع دیزل ژنراتورهای سه فاز موجود در شرکت “آبیاران” را در اختیار شما قرار دهیم.

اول اینکه هزینه طراحی مونتاژ و راه اندازی دیزل برق چقدر میشه؟ دوم اینکه تمام لوازمات رو شما تهیه کنین چقدر میشه و کلیه لوازمات رو ما بدیم دستمزد چقدر میگیرین؟ برای ما راه اندازی کنین تحویل بدین. سلام، قیمت دیزل ژنراتو 750 کاوا رو می خواستم اگر موجود دارید اطلاع بدید. سلام جناب مهندسی عزیز، استفاده از ژنراتور 40 کاوا برای شما مناسب می باشد.

هیتر به صورت مداوم کار می کند و همین مسئله می تواند موجب خرابی آن شود. هیترها در فصول گرم سال، نقش تثبیت کننده دما را برای سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور ایفا کرده و در فصل سرد نیز برای استارت زدن و روشن شدن دیزل مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین در صورت خرابی هیتر، دیزل ژنراتور نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

ژنراتور برق دیزلی چند منظوره

جالب است بدانید تعداد نمایندگی های این شرکت در جهان بسیار زیاد است و حتی به ۶۰۰۰ عدد می رسد.

انرژی مکانیکی دوار که توسط موتور دیزل تامین می­‌شود، برای چرخاندن روتور اصلی دینام به کار می‌رود. این روتور دارای میدان مغناطیسی است که جریان AC را در استاتور اصلی ایجاد می­‌نماید. سیستم تحریک در دینام، جریان را به روتور اصلی می‌­دهد و از آن برای کنترل میدان معناطیسی و در نتیجه ولتاژ استاتور اصلی استفاده می‌شود.

طرز فعالیت موتورهای دیزلی بر پایه احتراق سوخت های مایع صورت می پذیرد. حرکت چرخشی ایجاد شده توسط احتراق داخلی در موتور همان عامل تولید نیروی برق در موتورهای دیزلی می باشد.

برای برآورد عمر مفید دستگاه، از میزان ساعت کارکردی استفاده می‌کنند. به طور میانگین هر دستگاه دیزل ژنراتور حدود ۱۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ ساعت کار می‌کند که حدود بیست تا بیست و پنج سال می‌باشد. اما نحوه استفاده از دستگاه، نوع موتور و استهلاک ژنراتور، تعیین‌کننده اصلی عمر دستگاه می‌باشند. برند درجه یک موتور و استفاده درست از ژنراتور جهت عدم سایش آن، عمر دستگاه را افزایش می‌دهد.

دیزل ژنراتور دستگاهی است که از ترکیب یک موتور دیزلی و ژنراتور الکتریکی تشکیل می‌شود. موتور آن با احتراق سوخت، انرژی شیمیایی موجود در آن را به انرژی الکتریکی (برق) تبدیل می‌کند.

قیمت دیزل ژنراتور 100 کاوا ( 100Kva )

در دیزل ژنراتورهای دارای تابلو برق سوییچی یا کنترل دستی، جهت روشن و خاموش کردن دیزل ژنراتور و جابجایی بار بین ژنراتور و برق شهر نیاز به یک اپراتور دارد. شرکت بادوین یک کمپانی فرانسوی-چینی می باشد که در زمینه تولید انواع موتورهای دیزلی و گازسوز جهات مصارف گوناگون فعالیت دارد. این کمپانی در سال ۱۹۱۸ در فرانسه شروع به فعالیت نموده و در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط کمپانی ویچای (Weichai) چین خریداری شده است و مصحولات خود را بر اساس دستورالعمل ها و استانداردهای اروپایی با برند بائودین به بازار عرضه می کند.

در حالت کلی تمامی تجهیزات بالا بر روی سکو یا همان شاسی قرار می‌گیرد. همان‌طور که از نام این قسمت مشخص است، وظیفه آن تنظیم ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور است. مکانیسم زیر برای هر یک از مولفه‌ها نقش موثری در روند تنظیم ولتاژ دارد.

برای این که بتوانید توان مورد نیاز تان را بسنجید، می بایست در ابتدا به محل مد نظر برای استفاده از دیزل ژنراتور ها توجه کنید. مکان هایی با متراژ بالا، قطعا برای تامین برق شان نیاز به ژنراتور هایی با توان بسیار بالا خواهند داشت. هنگامی که سوخت مورد نیاز به دستگاه وارد مخزن شد، پمپ این سوخت را به سمت موتور هدایت نموده و از آن به بعد احتراق صورت می پذیرد.

ژنراتورها در توانهای مختلف را میتوان درون یک اتاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. این اتاقک که نقش اصلی آن کاهش صدای ژنراتور میباشد را در اصطلاح کانوپی سایلنت یا به عبارت درست تر کانوپی سایلنسر می گویند. لذا شما با در دست داشتن آمپراژ مصرفی کل سیستم خود و تک فاز یا سه فاز بودن دستگاه های مصرفی، با تماس با کارشناسان فنی مجموعه هوبارت صنعت ظرفیت دیزل ژنراتور مناسب صنعت خود را بدست آورید. مخزن نگهدارنده باید دستگاه را به مدت 6 الی 8 ساعت روشن و فعال نگه دارد.

هم اینک تمامی مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین مولد برق اضطراری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده اند. وجود دیزل ژنراتور از نوع تامین برق اضطراری در این بخش کمک های بسیار حیاتی را انجام داده است.

دیزل ژنراتورها نیازمند نگهداری و سرویس دوره‌ای منظم هستند که توسط شرکت سازنده تعیین می‌شود. مهم‌ترین بخشی که نیاز به رسیدگی دارد، موتور دیزل است که هر ۲۵۰ تا ۵۰۰ ساعت  کارکرد باید سرویس شود. نگه داشتن دمای موتور در حالت تعادل  بسیار مهم است و باعث می شود موتور دستگاه بتواند با حداکثر توان به کار خود ادامه دهد.

دیزل ژنراتور ها برای تأمین نیروی پشتیبان ساختمان در هنگام خاموشی و سایر موارد اضطراری استفاده می شوند.

در بخش دیگر، بازرسی تعمیر و نگهداری کلاس C (هر 1500 ساعت یا 1 سال)، متوسط (هر 6000 ساعت یا یک سال و نیم) و تعمیرات اساسی (هر ساعت یا بیشتر) قرار می­‌گیرد. کاربرد اصلی دیزل ژنراتورها تولید برق در مواقع اضطراری، بحران های بلایای طبیعی و به عنوان یک نیروگاه‌های موقتی است. این دستگاه‌ها برای تأمین برق در مکان‌هایی که به دلیل شرایط خاص (مانند بحران قطع برق یا محدودیت‌های مصرف برق) نیاز به تأمین برق مجزا از شبکه دارند، استفاده می‌شوند.

در صورت نیاز به توان بیشتر ژنراتورهای بیشتری در مدار قرار می‌گیرند و با کاهش توان مورد نیاز، ژنراتورهای اضافی خاموش می‌شوند.

علاوه بر دیزل ژنراتور، ما دیزل هایی بنزینی را در بازار خرید و فروش داریم که با سوخت بنزین کار کرده و به طور دائم نیاز به سوخت گیری دارند. خب همانطور که می دانید، بنزین قابلیت احتراق و اشتعال دارد و می تواند در صورت عدم رعایت نکات ایمنی خطر ساز شود. اما دیزل ژنراتور از نظر ایمنی در رتبه بهتری قرار می گیرد و نیاز به سوخت گیری کمتری دارد.

شما می توانید از محصولات شرکت  بادوین انتظار قابلیت اطمینان ، دوام ، هزینه عالی و کیفیت اروپایی را داشته باشید  قیمت دیزل ژنراتور های بادوین نسبت به کیفیت فوق العاده ای که دارند، مناسب است.

گرد و خاک و ناخالصی‌های دیگر توسط فیلتر اول و دوم گرفته می‌شوند و هوای پاک و تصفیه شده وارد موتور می‌شود. از این فیلترها (یا صافی‌ها) در برخی از موتورهای دیزل استفاده شده است. طریقه کار این فیلترها بر اساس گرفتن و غرق کردن گرد و خاک داخل روغن است.

با این حال در دو حالت کاملا مشابه توجه به میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور خالی از لطف نیست. چرا که با توجه به سال های زیادی که قرار است این دستگاه ها به فعالیت بپردازند، قدری مصرف کمتر میتواند صرفه جویی بسیار کلانی را برای شما به همراه داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره دیزل ژنراتور را باهم بررسی کنیم. دیزل ژنراتور تنها ژنراتوری نیست که می تواند به عنوان منبع برق اضطراری در زمان قطعی برق و یا برای تولید برق در مناطقی که به شبکه برق متصل نیستند؛ مورد استفاده قرار گیرد.

از این فیلتر برای هوا گیری سریع و راه انداختن جریان سوخت در فیلتر و سیستم سوخت رسانی هنگام سرویس و تعویض فیلتر استفاده می شود. یا به کار انداختن این پمپ، جریان سوخت از طرف مکشی یا ورودی فیلتر کشیده شده و به داخل فیلتر و مدار سوخت رسانی پمپ می شود که باعث خالی کردن هوا یا هواگیری سریع فیلتر سایر قسمت ها می گردد. در برخی فیلتر ها که فاقد پیاله شیشه ای هستند یا بازدید پیاله آب گیر فیلتر به آسانی ممکن نیست، از یک سنسور الکتریکی هشدار دهنده وجود آب در پیاله فیلتر و سیستم سوخت رسانی استفاده می شود. سنسور یا حسگر وجود آب، از طریق جریان الکتریکی باتری کار می کند و در پایین پیاله جمع آوری آب فیلتر نصب می شود.

دیزل ژنراتور

در واقع شاسی محل قرار گیری کل  تجهیزات لازم برای تولید یک دیزل ژنراتور است. موتور دیزل موتوری است که بصورت احتراق داخلی کار میکند ، یعنی با فشرده سازی هوا در سیلندر ها احتراق انجام میشود و موتور شروع به کار میکند . مهم ترین دلیل برای محاسبه دقیق دیزل ژنراتور این است که اگر دیزل ژنراتور را حتی کمی کوچک انتخاب کنید اصلا به درد نخواهد خورد.

تصور جریان الکتریسیته از سیم‌ها به همان روشی که آب در لوله‌ها جریان دارد، می‌تواند مفید باشد.

از انرژی مکانیکی چرخشی که توسط موتور دیزل ژنراتور تهیه می شود، برای چرخش روتور اصلی دینام استفاده می شود. این روتور دارای یک میدان مغناطیسی است که جریان متناوب را در استاتور اصلی تولید می کند. سیستم تحریک در دینام جریان را به روتور اصلی تأمین می کند، که برای کنترل میدان مغناطیسی و از این رو ولتاژ از استاتور اصلی آن را تغییر می دهد.

هر دیزل ژنراتور از روی میزان کیلو وات برقی که تولید می‌کند رتبه بندی می‌شود. در زمینه کشاورزی، تراکتور، پمپ‌های آبیاری و خرمن کوبی ماشین‌آلات و تجهیزات دیگر عمدتا از موتور دیزلی استفاده می‌شود. صنعت ساخت و ساز و راه‌سازی یکی دیگر از بخش‌هایی است که به شدت وابسته به قدرت موتور دیزل است.

بازرسی تمام قسمت‌ها بصورت تک تک برای اطمینان از با کیفیت بودن ژنراتور ضروری است. تمیز نگه‌داشتن ژنراتور مانند جلوگیری از هر نوع نشتی یا خرابی الزامی است.

موتور برق ها  میتوانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (KVA) برای منازل، فروشگاهها، ادارات کوچک و تا۲۰۰۰KVA  یا همان ۲ MVA  قابل استفاده برای مجتمع های اداری بزرگ و کارخانه ها برق تولید کنند.

همان‌طور که می‌دانید از این مولد ها می‌توان برای تولید جریان برق به‌صورت موقت، دائمی و اضطراری استفاده کرد. ژنراتورهای دیزلی می‌توانند برای تولید جریان برق الکتریکی از انواع سوخت‌ها استفاده کنند.

هنگامی که سرور ها و سیستم های ارتباطاتی از دست بروند، کسب و کار متوقف می شود، داده ها از دست رفته و سیستم های حسابداری متوقف می شود. کارمندان و کارگران بیکار همگی به یک کابوس برای یک کسب و کار تبدیل می شوند. این موارد منجر به پررنگ تر شدن نقش دیزل ژنراتور ها در صنعت فناوری اطلاعات گشته است.

سیستم خنک کننده و پمپ آب باید بعد از هر ۶۰۰ ساعت و فیلتر هوایی پس از هر ۲۴۰۰ ساعت کارِ بیشتر بدانید تمیز گردد. فضای استاندارد حداقل ۳ فوت از هر سمت ژنراتور گازوئیلی است، با در نظر گرفتن جریان آزاد هوا. دیزل ژنراتور دستگاهی است که انرژی مکانیکی ورودی از یک منبع خارجی را به انرژی الکتریکی قابل استفاده تبدیل می‌نماید.

دیزل ژنراتور

کنترل دیزل ژنراتور امکان استفاده از دیزل ژنراتور در کاربردهای مختلف مانند کارکرد به صورت پشتیبان برق شهر ، سنکرون با ژنراتورهای دیگر و با برق شهر و …

موتور دیزلی، دستگاهی است که انرژی مکانیکی به دست آمده از یک منبع خارجی را به انرژی الکتریکی قابل استفاده ، تبدیل می نماید.

کلید هدایتگر (گاورنر) هم به موتور اجازه می دهد در صورت افزایش مصرف با بالابردن سرعت الکتریسیته مورد نیاز را تامین کند، تا در صورت افزایش یا کاهش ناگهانی در مصرف کنندگان میزان تولید برق را کنترل کند. در موتور دیزلی دریچه ای تعبیه شده که سوخت را کنترل کرده و سرعت موتور دیزلی را تحت کنترل در می آورد. گرم شدن باتری با بخاری که الکترولیت اسید سرب باتری را حفظ می کند انجام می شود. در شرایط آب و هوایی سرد ، این امر باعث افزایش قابل توجه جریان میل لنگ موتور می شود.

این عمل پمپ کمکی به سریع روشن شدن موتور و کاهش آلاینده‌های خروجی کمک می‌کند.

در بخش های مختلف وب سایت kashanico.com میتوانید به کسب اطلاع در زمینه دیزل ژنراتور بپردازید و انواع آن را بررسی کنید. شما میتوانید با تماس تصویری با کارشناس ما از انبار مرکز صنعت دیزل ژنراتور مدنظرتون رو ببینید و مشاوره برای خرید انواع دیزل ژنراتور ها از ما دریافت کنید . دیزل ژنراتورهای استاندارد و معمولی متداول ترین انواع دیزل ژنراتورها هستند که در اندازه های مختلف وجود دارند. دیزل ژنراتورهای آماده به انجام کار اضطراری و نیروگاه‌های آبی بعنوان عملکرد ثانویه، استفاده گسترده‌ای برای محافظت از شبکه‌های ملی مختلف در هر زمان و به دلایل مختلف در آمریکا و انگلستان دارند.

از این رو، ضروری است که نصب یک سیستم اگزوز کافی برای گازهای خروجی از اگزوز ترتیب داد . آلودگی سوخت زمانی رخ می‌­دهد که ذرات معلق در مخزن سوخت تجمع می‌کنند. پولیش و نگهداری منظم از مخرن سوخت می­‌تواند از این پدیده جلوگیری کند.

دستگاه هایی که پیدا کردن قطعات یدکی آن ها و لوازم مورد نیاز برای تعمیر شان به راحتی انجام می شود از جمله گزینه ‌های پر طرفدار محسوب می شوند. سلام، به درستی متوجه هدف حضرتعالی نشدیم لذا همکاران واحد نصب و راه اندازی با شما تماس خواهند گرفت. سلام، ببخشید می خواستم بدونم شما ژنراتور برق دیزل دارید؟ قیمتهاشون رو می شه لطف کنید؟ یک ژنراتوری می خوام که برق چند خونه رو جواب بده. با سلام و احترام، لطفا اگر دیزل ژنراتور با رنج 700 کاوا دارید قیمت بفرمایید.

در دیزل ژنراتورها خنک کردن اجزای ولتاژ بسیار مهم است چرا که داغ شدن زیاد و طولانی مدت آن باعث خراب شدن قطعات می شود که به عملکرد دستگاه ضربه می زند. در برخی از آنها از مایع و در برخی دیگر از گاز هیدروژن برای خنک سازی استفاده می شود. موتورهای دیزلی مانند پرکینز، برای راه اندازی و تولید توان، نیاز به توان الکتریکی دارند.

  • اکثریت قریب به اتفاق وسایل نقلیه سنگین جاده‌ای مدرن مانند کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، کشتی، قطار، بسیاری از تجهیزات کشاورزی و وسایل نقلیه معدن و راه‌سازی وابسته به موتور دیزل هستند.
  • به هر حال، معمولا یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۰ و ۸۰۰ کیلووات اکتفا شود.
  • اول از همه، سوختی که در انواع دیزل ژنراتور خود استفاده می‌کنید باید با استانداردهای EN 590 یا ASTM D975 مطابقت داشته باشد.
  • موتور دیزلی، دستگاهی است که انرژی مکانیکی به دست آمده از یک منبع خارجی را به انرژی الکتریکی قابل استفاده ، تبدیل می نماید.

به این شکل می توانید در صورت وجود هر گونه مشکل به سرعت آن را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

با شناسایی مصرف کنندگان ژنراتور و مقدار توان مصرفی که هرکدام از آن ها نیاز دارند می توانید تا حدودی، توان موردنیاز خود را اندازه گیری کنید. میزان توان موتور و اندازه قدرت آن رابطه مستقیمی با حداکثر توان خروجی ژنراتور دارد و باید در هنگام کوپله دیزل ژنراتور به تناسب توان موتور و ژنراتور توجه شود.

مراکز و صنایع زیادی وجود دارند که به طور دائم نیازمند جریان برق هستند و در صورت قطع برق می تواند خسارت های زیادی وارد کند. از نمونه های این نوع مراکز می توان به بیمارستان ها،مکان های عمومی، فرودگاه ها، برج های مسکونی، ساختمان های تجاری و فروشگاه ها اشاره کرد. برای حفظ و افزایش عمر دیزل ژنراتور و همچنین استفاده ایمن از آن، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای باید انجام شود.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

پاربرگ سایت

تماس با ما
این پلتفرم با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی محتوای تولیدی خود را ایجاد می‌کند، اما استفاده از این محتوا برای هرگونه انتقاد یا تشویق از سوی ما توصیه نمی‌شود.