موتورهای دیزلی می توانند مدت زمان بیشتری به کار ادامه دهند و به علت استفاده از گازوئیل از طول عمر بالاتری برخوردارند. عدم استفاده از سیم کشی برق در موتورهای دیزلی باعث می شود تعمیر و رسیدگی به آن ها با صرف مبالغ کم تری انجام گردد. هنگامی که سوخت مورد نیاز به دستگاه وارد مخزن شد، پمپ این سوخت را به سمت موتور هدایت نموده و از آن به بعد احتراق صورت می پذیرد. به وجود آمدن احتراق باعث می شود پیستون ها جابجا شده و باعث تولید انرژی مکانیکی گردند.
انجام تنظیمات تخصصی و حرفه ای بر روی این قطعات باعث می شود از به وجود آمدن آسیب به دستگاه و افزایش مصرف سوخت جلوگیری شود. کم کردن حساسیت هیدرولیک کنترل کشندگی از جمله مواردی است که باعث می شود مصرف سوخت افزایش پیدا کند زیرا موتور دیزلی مجبور به تحمل فشار بیش از حدی می شود. شما می توانید ژنراتورهای کانوپی دار را در امن ترین مکان قرار دهید از به وجود آمدن آسیب به آن ها جلوگیری کنید. ژنراتورهایی که با استفاده از فوندانسیون نصب می گردند معمولاً جابجا نگشته و بر روی فونداسیون تعبیه شده ثابت می شوند.
نمایندگی رسمی شرکت آکسا ژنراتور ترکیه
بهطورکلی، دو فاکتور ماکسیمم توان تحویلی ژنراتور و طول زمان تحویل این توان دو عامل اصلی رتبهبندی هستند. ژنراتوری که برای استفاده موقت رتبه پایینی دارد، هنگام رخ دادن اضافهبار موقت، ممکن است با فرمان توقف توسط مدار حفاظت ژنراتور مواجه شود. از سوی دیگر، ژنراتوری که برای استفاده دائم رتبه پایینی دارد، در هنگام کار طولانیمدت ممکن است دچار نوسان فرکانس یا سطح ولتاژ شود.
رعایت کردن این موارد باعث می شود در هنگام سوخت گیری از به وجود آمدن آتش سوزی ممانعت به عمل بیاید. اولین نکته ای که باید آن را مد نظر داشته باشید، توجه به نوع نیاز تان است.
دیزل ژنراتور در حالت جزیره ای یا مستقل
به همین دلیل نمیتوان با قاطعیت گفت که کدام یک انتخاب بهتری برای شما است. به عنوان مثال ممکن است برای مصارف خود نیاز اضطراری به ژنراتور داشته باشید. در این حالت ژنراتور نو را انتخاب کنید تا خیالتان از سلامتی، کارایی و طول عمر بیشتر آن راحتتر باشد.از ژنراتور دیزل طرف دیگر خرید یک ژنراتور مستعمل مزایایی از قبیل صرفه جویی در هزینهها و همچنین زمان دارد. علاوه بر اینکه نیاز نیست هزینه یک ژنراتور نو را پرداخت کنید، مدت زمان مورد نیاز برای نصب و راهاندازی ژنراتورهای دست دوم در مقایسه با ژنراتورهای نو، کمتر است.
کیفیت کار ژنراتور در کاربریهای مختلف از طریق رتبهبندی استاندارد آن تعیین میشود. مصرف سوخت در هر دستگاه ژنراتور بر اساس گرم در هر کیلو وات قدرت در ساعت سنجیده می شود و اگر بخواهیم این عدد را با استفاده از واحد لیتر به دست بیاوریم می توانیم آن را به صورت لیتر در هر اسب بخار در ساعت بیان کنیم. این اعداد و ارقام در دفترچه های راهنمایی که برای این دستگاه ها به خریداران ارائه می شود آورده شده اند و اطلاعات جامعی را به افراد می دهند.
خروجی های ماژول کنترل به همان اندازه به ریل ترمینال و سپس به موتور و دینام منتقل می شود. فیوزها یا قطع کننده های مدار کوچک اغلب در ریل ترمینال وجود دارند و مثل دستگاه های محافظتی عمل می کنند. اینترکولر مانند رادیاتور دوم است که علاوه بر خنک کاری موتور، هوای احتراق را سرد می کند و سپس هوا از توربوشارژر منتقل می شود. این هوا با خنک شدن متراکم شده و به بهبود احتراق و قدرت موجود کمک می کند.